• Facebook
  • RSS
  • Twitter
  • QR Code
  • You Tube
Header

Pengenalan

Pengenalan

Bahagian Khidmat Pengurusan merupakan tulang belakang kepada peranan MAIK. Oleh itu Bahagian ini bertanggungjawab mengurus sumber manusia secara efisyen bagi memenuhi kepuasan pelanggan dalaman, luaran dan stakeholder; mengurus penggubalan dan perlaksanaan dasar; melibatkan diri di dalam penyelidikan inovasi dan di dalam pengurusan kualiti dan protokol.


Peranan

Bahagian Khidmat Pengurusan bertanggungjawab melaksanakan lima peranan utama :

  1. Mengurus dan menyelaras penggubalan dan perlaksanaan dasar Islam.

  2. Merancang dan mengurus pentadbiran am dan sumber manusia.

  3. Merancang dan menyelaras aktiviti penyelidikan, analisis data dan inovasi.

  4. Mentadbir urus kualiti, perkhidmatan pelanggan dan penilaian kepuasan pelanggan dan stakeholder.

  5. Mentadbir urus aktiviti penyelidikan, inovasi dan kolaborasi dengan agensi dalaman dan luaran.


Piagam Pelanggan

Pelanggan kami terdiri daripada staf dan stakeholder. Kepada mereka, Bahagian Khidmat Pengurusan menjanjikan yang berikut :

  1. Mengurus keperluan latihan sumber manusia ke arah pembentukan staf yang mempunyai budaya kerja yang tinggi nilai taqwa, kerja berpasukan, berdaya saing, mesra, cekap dan kompeten, sekurang-kurangnya 42 jam setahun untuk setiap staf.

  2. Mengurus keperluan perjawatan, program dan protokol majlis mengikut unit dan bahagian dalam tempoh 1 bulan daripada tarikh permohonan.

  3. Menggunapakai perkhidmatan atas talian melalui pengguna e-borang, e-filing, e-aduan dan e-dokumen sepenuhnya (100%) menjelang tahun 2016.

  4. Menyedia persekitaran kerja yang kondusif untuk semua staf serta merangkumi semua unit menjelang tahun 2017.

  5. Menyedia dan mengurus jaringan komunikasi (edaran surat perkeliling pentadbiran) serta saluran maklumat secara berkesan di semua peringkat dalaman dan luaran menjelang tahun 2016.

  6. Menjadi urusetia dalam penggubalan, perlaksanaan dan pemantauan dasar Islam secara berterusan.

  7. Menyelaras aktiviti penyelidikan, pembangunan, analisis data dan inovasi kearah peningkatan kecekapan organisasi setiap tahun.

  8. Menyelaras penambahbaikan kualiti perkhidmatan melalui jaringan maklumat, analisis kepuasan pelanggan dan stakeholder setiap bulan.

  9. Menjadi pemudahcara aktiviti kolaborasi dalaman dan luaran secara berterusan.
Majlis Agama Islam Negeri Kedah Darul Aman
Bangunan Wan Mat Saman, 05000 Alor Setar, Kedah Darul Aman 
Tel: +604 - 734 3755 Fax: +604 - 731 6634
Email: maik[at]kedah[dot]gov[dot]my
Hakcipta Terpelihara © 2016 Majlis Agama Islam Negeri Kedah Darul Aman
Penterjemahan Bing digunakan untuk bahasa selain daripada English dan Melayu.
Sesuai dipaparkan menggunakan Internet Explorer 9.0 ke atas dengan resolusi 1280 x 768

Masa Capaian: saat
Kemaskini Terakhir: Khamis, 22 Jun 2017
Ezyweb Content Management System